نجمهنجمه، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 18 روز سن داره

يكي يك دونه مامان محبوب

خودسرانه مسكن نخوريد

1391/3/3 15:07
نویسنده : مامان
170 بازدید
اشتراک گذاری

خودسرانه مسكن نخوريد
 


 

تحقيقات نشان مي‌دهد استفاده زياد و خودسرانه از مسكن‌هايي كه چندان قوي هم نيستند ممكن است احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي را تا 40 درصد افزايش دهد.
بر اساس اين تحقيقات اين گونه داروها كه بسياري از آنها بدون نسخه هم قابل خريد هستند، مي‌توانند عوارض بسياري براي فرد داشته باشند.
در تحقيقاتي كه روي 14000 نفر از مصرف كنندگان اين داروها انجام گرفته مشخص شده افرادي كه بيشتر از داروهاي ضدالتهاب و مسكن استفاده مي‌كرده‌اند بيشتر در معرض ابتلا به بيماري‌هاي قلبي قرار مي‌گيرند.
براساس اين گزارش، آمارها نيز حاكي از آن است كه اين خطر مي‌تواند تا 42 درصد افزايش يابد.

در بيماراني كه 3 بار در هفته بيشتر از 800 ميلي‌گرم ايبوپروفن استفاده مي‌كنند احتمال خطر به 51 درصد مي‌رسد و در مورد افرادي كه روزي 2 بار از داروي ديكلوفناك به مقدار 75 ميلي‌گرم استفاده كرده‌اند اين خطر به 63 درصد نيز مي‌رسد.
در مورد مسكن‌هاي ديگر احتمال خطر كمتر است و چنانچه مورد استفاده قرار گيرند از هر 1000 نفر در 3 نفر عوارض قلبي مشاهده مي‌شود.
با توجه به اين‌كه برخي افراد با احساس كوچكترين درد در بدن از مسكن استفاده مي‌كنند بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه به هيچ وجه اقدام به مصرف خودسرانه يا بيش از مقدار تجويز شده دارو نكنند؟
براساس آمارهاي اعلا‌م شده سرانه مصرف مسكن‌هايي چون استامينوفن و ايبوپروفن در كشور ما بيش از استاندارد جهاني است كه بيشتر آنها خودسرانه و بدون تجويز پزشك مصرف مي‌شود.



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)